真browisko 2004

Ma貪orzata Lasocka
W Koby販e pod Warszaw dzia豉豉 w XVIII wieku znana persjarnia - wytw鏎nia pas闚 kontuszowych. By造 to prawdziwe dzie豉 sztuki, misternie tkane na jedwabiu srebrem i z這tem. Ich tw鏎cy, przybyli ze Wschodu Ormianie, czerpali ze swojej starej kultury kunsztowne, ro郵inne wzory i ornamenty. Ma貪orzata Lasocka, kt鏎a w tym samym miejscu za這篡豉 swoj manufaktur podobnie 陰czy szlachetne, tradycyjne r瘯odzie這 z wyrafinowan estetyczn form. Sama czerpie papier, zatapia w nim suszone kwiaty, zio豉 lub... polne kamienie. Stosuje r騜ne formaty i formy, zestawia rozmaite tworzywa i elementy. Czasem "cytuje" jeden wybrany detal, jak ideogram dzikiej Natury, a kiedy indziej s to skomplikowane, wieloplanowe, "przestrzenne" kompozycje. Ale to wyczucie naturalnej przestrzeni jest zrozumia貫 u osoby, kt鏎a studiowa豉 architektur krajobrazu. Pracownia Konserwacji Grafiki i Starych Druk闚 warszawskiej ASP do陰czy豉 wra磧iwo嗆 na patyn, nietypowe faktury, r騜ne style. W ten spos鏏 powstaj "grafiki", ksia糊i i przestrzenne instalacje - jak nagrodzona w ramach wystawy "Sztuki Ksi捫ki" autorska ekspozycja "Ksi捫ka czy komputer?" ㄠcz帷a 鈍iat Natury i tradycji z nowoczesno軼i (komputer i czytnik). Jej dzie豉 i dzie趾a sztuki edytorskiej-typograficznej-u篡tkowej s wr璚z fascynuj帷e dla os鏏, kt鏎ych najbli窺zy 鈍iat przedmiot闚 osobistego u篡tku jest zdominowany przez szklane ekrany monitor闚.