真browisko 2005

J霩ef i Joszko Broda
Duet wart ca貫j orkiestry. Joszko to nie pseudonim tylko w璕ierskie zdrobnienie imienia J霩ef. Syn odziedziczy po ojcu nie tylko imi, ale tak瞠 talent, inwencj, g鏎alsk dum, nieokie透nan wyobra幡i i praktyczn pami耩 kilkusetletniej przebogatej tradycji Tatr, Karpat, Bramy Morawskiej - krainy o p造nnych granicach. Te "po逝dniowe korzenie" s bardzo wa積e dla muzykuj帷ego "od zawsze" rodu Brod闚. Sam Joszko mawia, 瞠 do Budapesztu ma tylko 300 kilometr闚, a Lublin to dla niego "daleka zagranica". Rozumie to ka盥y, kto czyta "Dziennik podr騜y do Tatr闚" Seweryna Goszczy雟kiego. G鏎alsk kultur, obyczaj i muzyk stworzy豉 nieprawdopodobna mieszanka gen闚 i tradycji, tak瞠 wp造wy w璕ierskie - "madziarskie". To, co gra rodzinny duet nad duetami Ojciec i Syn Broda mo積a nazywa na wiele sposob闚: world music, etno, folk, "g鏎alska muzyka" itd. itd. ale 鈍ietnie si sprawdza jako 篡wa cz窷 najbardziej nowoczesnych i modnych trend闚 muzycznych. Joszko najch皻niej jako dziecko si璕a po trombit, druml, prastare fujarki pasterskie i jest wierny temu instrumentarium przy najtrudniejszych, najbardziej ambitnych projektach. Ale je郵i tylko zechce to zagra jak sam tetmajerowski Zwyrta豉 na skrzypkach (do kt鏎ych - na szcz窷cie - gna go Ojciec), albo okarynie, li軼iu bzu i z ka盥ym muzykiem, kt鏎emu "co w duszy gra". Wojciech Waglewski, "do鈍iadczony pracownik muzyczny" twierdzi, 瞠 ich tw鏎czo嗆 jest najwy窺zej pr鏏y, a "ka盥y obywatel posiadaj帷y wystarczaj帷 ilo嗆 zwoj闚 m霩gowych" powinien doceni "wiedz, wirtuozeri, wyobra幡i" tych naprawd wyj徠kowych, kultowych ju postaci.